Don't ever let anybody make you feel like you are nothing

Låt aldrig någon att få dig känna som att du inte är värd någonting.

Ingen har rätt att klanka ner på dig oavsett kön, sexuell läggning, hudfärg, utseende etc. Vi kan inte hjälpa hur vi är skapta. Vi ser alla olika ut, vissa har ljust hår, vissa har mörkt, vissa har lite större näsa än andra, och vissa har lite mindre. Vi kan inte ändra på hur vi ser ut (förutom operationer) vi är skapta som vi är, och det finns det ingenting som kan ändra på. 

"En man hade föreläsning för ungefär 800 ungdomar.
Han tog fram en 500-lapp och frågade: "Är det någon som vill ha den här?"
Alla räckte givetvis upp handen.
Han knölade ihop den och frågade samma sak.
Alla räckte upp handen.
Han stampade på den och frågade samma sak.
Då sa han "Det här ska ni ta lärdom av, för oavsett hur ful och smutsig någon än är så har den fortfarande samma värde."



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

aboutliife.blogg.se

I denna blogg kommer ni att kunna läsa om allt som har med livet att göra. Ibland när jag är deppig och inte kan prata med någon så brukar jag skriva av mig. Så varför inte göra det där andra kan läsa? Har ni några frågor eller behöver tips&råd. Lämna en kommentar med eran email så hör jag av mig så fort jag kan!

RSS 2.0