Mankind

Jag har ärligt talat ingen aning vart samhället är påväg. Man blir ju nästan lite rädd. Såg på efterlyst för några veckor sen att en full man hade ramlat ner på tunnelbane spåret. Som en normal person hjälper man personen upp från spåret, men det gjorde inte den här mannen. Den här mannen valde att råna den fulla gubben utan att hjälpa honom upp från spåret. Han rånar alltså gubben, hoppar sedan upp på perrongen och går förbi spärrvakten som om ingenting har hänt. VAD I H*LVETE ÄR DET FÖR FEL PÅ EN PERSOR SOM GÖR NÅGOT SÅNT? Jag blir så fruktansvärt arg och irriterad och ledsen när jag tänker på det här. Jag vill känna mig trygg i mitt land, är jag någon gång full och ramlar ner på spåret vill jag inte oroa mig över att ingen kommer att hjälpa mig. Dessutom blev den mannen som låg på spåret överkörd, men han överlevde. Ett mirakel skedde. Till alla människor som någon gång där ute har räddat någon för att göra sig illa eller har hjälpt en person i fara, en eloge ska ni ha, en medalj. Tack gode gud för att det fortfarande finns människor med vett i skallen. Och till den mannen som valde att inte hjälpa gubben på spåret vill jag bara säga: Hoppas du ruttnar i fängelset och att du skäms över vad du gjort, jag hoppas att en vacker dag ska du själv ramla ner på spåret och att ingen ska hjälpa dig.

Var tvungen att få ur mig min ilska. Jag önskar ingen annan människa något ont, men denna mannen måste få veta hur det är att vara i samma sits som gubben på spåret.


Vart är mänskligheten på väg? Hur många sånna personer finns det i samhället?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

aboutliife.blogg.se

I denna blogg kommer ni att kunna läsa om allt som har med livet att göra. Ibland när jag är deppig och inte kan prata med någon så brukar jag skriva av mig. Så varför inte göra det där andra kan läsa? Har ni några frågor eller behöver tips&råd. Lämna en kommentar med eran email så hör jag av mig så fort jag kan!

RSS 2.0